Als je per ongeluk een aanbieding hebt gedaan, maar deze niet kunt annuleren via de verkooppagina, komt dat omdat je niet (meer) voldoet aan alle voorwaarden om je aanbieding te annuleren. In dat geval is de knop om het aanbod te annuleren op de verkooppagina niet aanwezig. Concreet ben je in dit geval als ten minste één van de volgende punten waar is:

  • De verkoop is gesloten
  • Uw bod is meer dan 24 uur geleden geplaatst
  • Meerdere leden hebben op de veiling geboden
  • U heeft al 5 biedingen geannuleerd in de afgelopen 30 dagen

Dan is de enige mogelijkheid om contact op te nemen met de verkoperr via het berichtensysteem van de site om hem te informeren over uw wens om de transactie niet voort te zetten. Let op: de verkoper heeft niet de mogelijkheid om uw bod te annuleren, hij kan alleen vragen om de verkoop te annuleren zodra deze is afgerond.

Er zijn verschillende gevallen mogelijk:

  • Geval 1: De verkoop is nog bezig EN een ander lid plaatst een hoger bod.
    Dit lid wordt dan de hoogste bieder en de verkoop gaat door, u bent er niet langer aan gebonden.
  • Geval 2: De verkoop is nog bezig MAAR er is geen ander bod geplaatst.
    U blijft weergegeven als de hoogste bieder en wordt aangewezen als de koper van de verkoop bij de sluiting. Als de verkoper uw annuleringsverzoek voor deze aankoop heeft geaccepteerd, archiveert u deze op de pagina "Mijn aankopen".
    De verkoper zal de verkoop op de website moeten annuleren. Hij heeft het recht om u negatief te beoordelen, aangezien de koopovereenkomst is verbroken.
  • Geval 3: De verkoop is gesloten
    U bent al als koper aangewezen. Als de verkoper uw annuleringsverzoek voor deze aankoop heeft aanvaard, archiveert u deze op de pagina "Mijn aankopen".
    De verkoper zal de verkoop op de site moeten annuleren. Hij heeft het recht om u negatief te beoordelen, aangezien de koopovereenkomst is verbroken.